درپی اعدام زندانیان سیاسی کرد/ اعلام تحصن اعتراض آمیز فعالان کرد در سلیمانیه

9 05 2010

درپی اعدام زندانیان سیاسی کرد/ اعلام تحصن اعتراض آمیز فعالان کرد در سلیمانیه
در پی اعدام پنج تن از زندانیان سیاسی کرد در زندان اوین تهران تعدادی از فعالان سیاسی، مدنی و روزنامه نگاران کرد تحت عنوان «ستاد هماهنگی بزرگداشت شهدای کرد زندان اوین» در کردستان عراق اعلام اعتصاب و تحصن اعتراض آمیز کردند.
یکی از اعضای این ستاد در رابطه با این تحصن اعلام کرد: «به همت جمعی از فعالان مدنی، سیاسی و روزنامه نگاران کرد و ایرانی ساکن در کردستان عراق، در اعتراض به اجرای حکم اعدام پنج تن از فعالان سیاسی کرد در زندان اوین امروز یکشنبه 19 اردیبهشت ساعت پنج در سکوی پارک آزادی شهر سلیمانیه درکردستان عراق اقدام به تحصن و اعتصاب غذای اعتراض آمیز خواهند کرد».
وی افزود: «ما خواستار رسیدگی نهادهای بین المللی و حقوق بشری در قبال این جنایت بزرگ هستیم. همچنین درخواست از مردم کردستان برای برگزاری تحصن سراسری در کردستان در روز سه شنبه مورخ 21 اردیبهشت از جمله اهداف دیگر این تحصن است».
عضو «ستاد بزرگداشت شهدای روز یکشنبه کردستان در زندان اوین»، اعلام کرد که اخبار تکمیلی در این زمینه در بیانیه هایی رسمی به اطلاع عموم خواهد رسید.
فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان، صبح امروز، یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در زندان اوین تهران بدون اطلاع وکیل و خانواده ها اعدام شدند.

حصن و اعتصاب غذای روزنامه نگاران و فعالین سیاسی -مدنی در شهر سلیمانیه برای محکوم کردن اعدام فرزاد و یارانش

20 ارديبهشت 1389 ساعت 03:39

گزارش تصویری


کارها

Information

بیان دیدگاه