چرا عبدالحمید ریگی را اعدام کردند؟

24 05 2010

اتحاد داوطلبانه: صبح امروز سوم خرداد 1389 عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر پیشین «جندالله» را در زندان زاهدان به دار آویختند. این اقدام رژیم یعنی به دار آویختند کسی که نه روشن است چگونه بازجوی و محاکمه شده است، بیش از آن که یک اقدام قضائی باشد، یک حرکت سیاسی حسابشده است. این جانیان وقتی در نوزدهم اردیبهشت ماه پنج جوان را به چوبه های دار آویختند که چهار تن از آن را به اتهام ارتباط با «پژاک» محاکمه کرده بودند،قصد داشتند هم از سیاست اعدام برای مرعوب ساختن مردم استفاده کنند و هم کسانی را در لیست اول اعدام ها قرار دهند که در ارتباط با جریانی محاکمه شده بودند که به تجزیه طلبی متهم هست و حالا کسانی را در بلوچستان اعدام می کنند که به اتهام همکاری با «جندالله» محاکمه شده اند. انتخاب «پژاک» و «جندالله» و هم چنین انتخاب کردستان و بلوچستان تصادفی نیست. این جانیان بر این باورند که راحت تر می توانند سر کردها و بلوچ ها را ببرند و صدائی از کسی در نیاید. اما آن ها نمی خواهند از اعتصاب قهرمانه و سراسری مردم کردستان درس بگیرند. مستبدان اسلامی دچار کورچشمی شده اند. آن ها هم زمان که با طرح «عفاف و حجاب» و به اصظلاح » مبارزه با مزاحمین نوامیس مردم» مزدورانشان را به دانشگاه تهران و خیابان های تهران فرستاده اند، حالا جلادانشان را به زندان های فرستاده اند تا چوبه های دار بر پا کنند. آما آن ها که باد می کارند طوفان درو خواهند کرد.
اخبار این جنایت را در زیر بخوانید

عبدالحمید ریگی را هم به دار آویختند

مَی مَکُران ـ همانگونه که چند روز هشدار داده بودیم که به نظر می رسد “بعد از کردستان نوبت بلوچستان است”، امروز صبح جانیان ولایت فقیه عبدالحمید ریگی را نیز به چوبه های دار آویختند تا از این طریق سیاست اعدام برای ترساندن مردم به پیش برند. روشن است که این آخرین اقدام این جنایت کاران نخواهد بود. هنوز ده ها تن از جوانان بلوچ به اتهامات گوناگون در زیر چوبه های دار هستند. عبدالحمید ریگی و دیگر جوانانی که به اعدام محکوم شده ، معلوم نیست چگونه بازجویی شده اند، چگونه از آن ها اعتراف گرفته شده و چگونه محاکمه شده اند.زیرا حتی اگر تمامی اتهامات وارده بر آن ها درست باشد باید این اتهامات در دادگاهی با حضور وکیل مدافع و هیئت منصفه به این اتهامات رسیدگی کند. باید به این جنایت سازمانیافته جمهوری اسلامی علیه مردم بلوچ، علیه مردم کرد، و علیه تمامی مردم ایران اعتراض کرد. این جانیان حتی بیشرمانه عکس این جوان به دار آویخته شده را نیز منتشر کرده اند تا اوچ شقاوت خود را به نمایش بگذارند و در روزی نامه هایشان نیز با کینه و نفرت خبر را منتشر کرده اند. ما این جنایت را بشدت محکوم می کنیم و آن را جزئی از انتقام کشی جمهوری اسلامی از مردم بلوچستان و سراسر ایران می دانیم. اخبار این جنایت را در سایت های حکومتی بخوانید:
تابناک نوشت :”عبدالحميد ريگي” برادر عبدالمالک ريگي شرور و تروريست، صبح دوشنبه باحضور خانواده هاي شهداي حوادث تروريستي در زندان مرکزي زاهدان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از محل اجراي حکم اين تروريست، در مراسم اجراي حکم عبدالحميد ريگي تعدادي از خانواده هاي شهداي حادثه تروريستي تاسوکي نيز حضور داشتند. جنايت تاسوکي و شهادت بيش از 20 نفر از هموطنان بي گناه و زخمي کردن تعدادي ديگر، جنايت دارزين کرمان، شهادت جمعي از مسافران بي گناه و آتش زدن تعدادي خودرو، شهادت شماري از نيروهاي انتظامي، قتل، سرقت مسلحانه، قاچاق عمده موادمخدر، شرارت، اقدام هاي تروريستي، بمب گذاري و غيره از جمله اتهام هاي عبدالحميد ريگي عضو گروهک تروريستي عبدالمالک ريگي است.
بر اساس حکم صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي وي به اعدام محکوم شده بود که پس از تاييد مراجع عالي قضايي به مرحله اجرا درآمد.
عبدالحميد ريگي سال 87 تحويل ايران شد و طي اين مدت در مصاحبه هاي مختلف با رسانه ها و همچنين گفت و گو در جمع ريش سفيدان استان سيستان و بلوچستان به جنايات خود و ارتباطات گروهک تروريستي ريگي با کشورهاي غربي از جمله آمريکا اعتراف کرد.

جام جم آنلاين نوشت:
صبح امروز عبدالحميد ريگي اعدام شد
: عبدالحميد ريگي برادر سرکرده گروهک تروريستي عبدالمالک ريگي در زاهدان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش مهر، روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان اعلام کرد به موجب حکم صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي زاهدان متهم عبدالحميد ريگي شفا فرزند آزاد به اتهام محاربه وافساد في الارض از طريق عضويت،‌ هواداري و تلاش موثر در شاخه نظامي گروهک تروريستي جندالشيطان به سرکردگي عبدالمالک ريگي به اعدام محکوم که حکم صادره پس از تاييد توسط مراجع عالي قضائي صبحگاه امروز دوشنبه 3/3/89 در محوطه زندان زاهدان به اجرا درآمد.
فهرستي از شرارتهاي اين فرد در سيستان و بلوچستان به اين شرح است :1– راهبندي و سرقت مسلحانه؛ 2– آدم ربايي مسلحانه جاده نوبنديان به چابهار منجر به ربايش 22 نفر؛ 3 – اقدام مسلحانه عليه پرسنل انتظامي پاسگاههاي مرزي منجر به شهادت جمعي از نيروهاي خدوم نيروي انتظامي؛ 4– ربايش مسلحانه دو تبعه هندي از زاهدان و بريدن گوش احدي از اتباع هندي به قصد اخاذي؛ 5 – مخفي نمودن مسلحانه دو نفر از اتباع ايرلندي و آلماني؛ 6 – تهيه و حمل و نگهداري سلاح و مهمات سبک و نيمه سنگين؛7– تباني در جهت ربايش احدي از شهروندان متمول تهراني؛8 – آدم ربايي مسلحانه منجر به شهادت شهيد سرهنگ کاوه و زاهد شيخي؛9 – آدم ربايي مسلحانه چند نفر از کسبه زاهدان به قصد اخاذي؛ 10– راهبندي مسلحانه جاده زاهدان به زابل ( تاسوکي )‌که منجر به شهادت 22 نفر از مردم بيگناه و ربايش و مجروحيت تعدادي ديگر گرديد؛11 – راهبندي مسلحانه جاده بم به کرمان (دارزين) منجر به شهادت 12 نفر از مردم بيگناه؛ 12– آدم ربايي مسلحانه و سرقت مسلحانه منتهي به شهادت علي رحيم پور در چابهار؛ 13 – آدم ربايي و سرقت مسلحانه دو تن از پرسنل شيلات و خودروي پيکاب در چابهار؛ 14– تباني در جهت ربايش مسلحانه اتباع چيني به قصد اقدام عليه امنيت داخلي؛ 15– تحصيل مبلغ 15 ميليارد ريال مال نامشروع از آدم رباييهاي مورد نظر ذکر شده است.

خبرگزاري فارس نوشت:
صبح امروز؛عبدالحميد ريگي اعدام شد
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: به موجب حكم صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي زاهدان عبدالحميد ريگي برادر سركرده گروهك تروريستي عبدالمالك در زاهدان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي دادگستري سيستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي اظهار داشت: عبدالحميد ريگي برادر سركرده گروهك تروريستي عبدالمالك به اتهام محاربه وافساد في الارض از طريق عضويت، ‌هواداري و تلاش موثر در شاخه نظامي گروهك تروريستي جندالشيطان به سركردگي عبدالمالك ريگي به اعدام محكوم كه حكم صادره پس از تاييد توسط مراجع عالي قضائي صبحگاه امروز دوشنبه 3/3/89 در محوطه زندان زاهدان به اجرا درآمد.


کارها

Information

بیان دیدگاه