مقاومت مدنی به ثمر نشست. از اعدام حبیب الله لطیفی جلوگیری شد

26 12 2010

اتحاد داوطلبانه ـ مقاومت مدنی به ثمر نشست. حبیب الله لطیفی اعدام نشد.
وئدیو کلیپی از خانواده قهرمان حبيب لطيفي پس از ملاقات با فرزندشان
خبر مسرت بخش بود. حبیب الله لطیفی جوان دانشجوی کرد، اعدام نشد. الاهه لطیفی خواهر حبیب در مصاحبه با رسانه ها خبر از ملاقات خانواده با حبیب را اعلام کرد. شب گذشته نیز رئیس زندان سنندج در جمع تحصن کنندگان جلو زندان حاضر شده بود و قسم خورده بود که حکم اعدام اجرا نخواهد شد.

خانواده حبیب لطیفی در حالی توانستند پس چند روز نگرانی جانکاه، فرزندشان را ملاقات کنند که اعتراضات گسترده در ایران و جهان، افکار عمومی را نسبت به جان این جوان کرد به بشدت حساس کرده بود. هم زمان با تحصن خانواده ی حبیب و مردم سنندج در جلو زندان مرکزی این شهر، جمع کثیری از ایرانیان آزاده در بسیاری از کشورها در جلو سفارتخانه های جمهوری اسلامی به تحصن نشسته بودند. وکیل مدافع حبیب نیز با ارسال نامه هائی به قوه قضائیه نشان داده بود که این حکم بصورت غیرقانونی اتخاذ شده بود. پیش از آن سازمان عفو بین الملل و چندین سازمان مدافع حقوق بشر با انتشار بیانیه هائی خواهان توقف حکم اعدام حبیب شده بود. بخش اعظم احزاب و سازمان های سیاسی نیز با انتشار اعلامیه ها و اطلاعیه هائی ضمن محکوم کردن این حکم خواهان سازماندهی گسترده ترین اعتراضات در این رابطه شده بودند. رسانه های خبری و شبکه های مجازی نیز نقش بسیار مؤثری در بسیج مردمی برای اعتراض به این حکم غیرعادلانه بازی کردند.

مجموعه فشارهای سیاسی و مدنی و دامن گرفتن اعتراضات سراسری در زمانی چنین کوتاه، سبب شد تا حاکمیت اسلامی هزینه سیاسی چنین جنایتی را بسیار بالا دیده و از ترس واکنش توده ای ملت کرد و گسترش آن به دیگر مناطق کشور، دست از اجرای این جنایت بردارد. اقدام سراسری مدنی در اعتراض به حکم اعدام حبیب الله لطیفی نشان داد که حتی حکومت اسلامی که به هیچ قانونی و حتی قانون خودش نیز پایبند نیست را می توان به عقب نشینی واداشت.


کارها

Information

بیان دیدگاه