نیروهای امنیتی با یورش به منزل پدری حبیب الله لطیفی، اعضای خانواده اش را دستگیری کردند

27 12 2010

یورش نیروهای امنیتی به منزل پدری حبیب الله لطیفی
دوشنبه 06 دی 1389
نیروهای امنیتی در سنندج ساعت 10 شب روز گذشته به منزل پدری حبیب الله لطیفی یورش برده و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل کردند.
بنا به گزارشات دریافتی از منابع محلی راس ساعت 22 مورخ 5 دی ماه 89 نیروهای امنیتی به منزل پدری حبیب الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به اعدام که اجرای حکم وی در تاریخ مقرر شده (5 دی ماه) به تعویق افتاده است.یورش برده و ضمن تفتیش منزل به بازداشت ساکنین آن مبادرت کردند.
نیروهای امنیتی که تعدادشان بالغ بر 30 تن گزارش شده است یک دستگاه کامپیوتر را ضبط و علاوه بر اعضای خانواده، یک شخص که عضو خانواده نبوده است را نیز بازداشت کردند. نیروهای امنتی با یورش به منزل حبیب‌الله لطیفی، منزل وی را تفتیش و خانواده او را بازداشت کردند، سه خواهر ، سه برادر ، پدر و همسر برادر حبیب الله لطیفی در جمع بازداشت شدگان هستند. هنوز از علت بازداشت اعضای این خانواده اطلاعی در دست نیست، اما بازداشت این خانواده که در پی توقف اجرای حکم اعدام این زندانی در بامداد روز گذشته به وقوع پیوسته باعث نگرانی‌ شده است. اجرای حکم حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد که با مخالفت بسیاری از فعالین حقوق بشر در داخل و خارج از ایران مواجه گشته بود،‌ بامداد یکشنبه و پس از تحصن خانواده لطیفی و بسیاری از مردم در مقابل زندان متوقف شد. از آن‌جا که حکم اعدام لغو نشده‌ بود و تنها اجرای آن به تعویق افتاده بود، این دست‌گیری دسته‌جمعی اعضای خانواده نگرانی‌های بسیاری را در میان ما به وجود آورده است. حبیب الله لطیفی زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدامی است که در زندان مرکزی سنندج به سر می برد و مقرر شده بود روز گذشته حکم مرگ وی اجرا شود که این موضوع موجب اعتراضات گسترده مردمی در داخل و خارج کشور شد. بنابر خبرهای رسیده از سوی شهروندان سنندجی، در این شهر سرعت اینترنت به طرز مشکوکی پایین آمده و همچنین اختلالاتی در تماس‌های تلفنی به وجود آمده است.


کارها

Information

بیان دیدگاه