وضعیت بد اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان تکان دهنده است

30 01 2015

Download (5)حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در نشست خود با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط فعلی استان بیان کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، و معیشتی مردم منطقه بسیار نگران کننده است.


وضعیت بد اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان تکان دهنده است

http://sb.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=40483

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سومین مجوعه خودروسازی کشوردر استان، ایجاد منطقه آزاد تجاری سیستان، استفاده از ظرفیت های دریای عمان از مهترین دست آوردها و برنامه های دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در نشست خود با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط فعلی استان بیان کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، و معیشتی مردم منطقه بسیار نگران کننده است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: باید نگاه دولت در جهت محرومیت زدایی از استان باشد، آنچه من در این سفر در استان مشاهده کردم وضعیت بد اقتصادی مردم بسیار تکان دهنده بود.

ابوترابی فرد با اشاره به حل مشکلات منطقه تصریح کرد: در راستای رشد اقتصادی منطقه باید بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی فعال شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با مهم خواندن نقش بانک ها در توسعه استان تصریح کرد: نگاه اقتصادی بانک ها در رشد و پیشرفت اقتصادی نباید فراموش شود و از این ظرفیت در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و جوانان جویای کار باید استفاده کرد.

حجت الاسلام ابوترابی در بخش دیگر به آخرین وضعیت اتنخاب سیستان به عنوان منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: به زودی طرح منطقه آزاد سیستان اجرایی خواهد شد.

وی با مهم خواندن این موضوع افزود: دولت و نمایندگان استان در مجلس در شورای اسلامی به شکل جدی پیگیر موضوع هستند.

ابوترابی از معافیت مالیاتی صنایع سیستان به عوان فرصت سرمایه گذاری یاد کرد و افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان زابل کلیه سرمایه گذران از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و این بهترین فرصت برای توسعه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به ظرفیت بندر چابهار اشاره کرد و افزود: بندر چابهار با موقعیت مناسبی که در راستای دسترسی به آبهای آزاد، می تواند در توسعه و مبادلات تجاری در بخش بین المللی موفق عمل کند.

ابوترابی اظهار کرد: توسعه بندر چابهار و استفاده از ترانزیت آبی به شکل جدی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: کارآفرینان و سرمایه گذران باید به فعال کردن این بخش همت بگمارند تا علاره بر رشد اقتصادی استان زمینه اشتغال جوانان جویای کار نیز فراهم شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت توسعه بخش کشاورزی در سیستان و همچنین کمبود آب اجرای طرح های آبیاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی از خاطرنشان کرد: اختصاص 2 هزار و صد میلیارد تومان در اجرایی شدن پروژه آبیاری تحت فشار اراضی منطقه نشان از اهمیت این موضوع دارد.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروزه بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی سیستان برطرف می شود.

وی در ادامه با اشاره به رشد حاشیه نشینی در زاهدان گفت: متاسفانه عمده مشکل بسیاری از کلان شهرهای کشور بحث حاشیه نشینی است که که باید با دید ملی به آن توجه کرد.

نایب رئیس مجلس افزود: اقدامات شکل گرفته در شهر زاهدان در راستای مبارزه با حاشیه نشینی مناسب است اما باید بیشتر از این به آن پرداخته شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن تشکیل کارگروه حاشیه نشینی در استان گفت: با توجه به نگاه مناسب استاندار امیدوارم این مشکل هرچه سریعتر بر طرف شود.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه به مشکلات فرهنگی در حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: ایجاد 10 سالن ورزشی در حال احداث و همچنین و ساخت چند مرکز آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر زاهدان قطعا کمک خوبی به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی می کند.

نایب رئیس شورای اسلامی در ادامه به امنیت در سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به هم مرزی استان با دو کشور پر آشوب پاکستان و افغانستان اوضاع امنیتی استان بسیار مطلوب است.

وی تصریح کرد: کشورهای بیگانه درصدد آن هستند تا با مختل کردن امنیت از توسعه منطقه بکاهند اما مطمئن باشید که به هدف خود نخواهند رسید.

حجت الاسلام ابوترابی خطاب به دستگاه های امنیتی استان افزود: باید آنقدر در بحث ایجاد امنیت در استان تلاش شود تا شاهد آن باشیم که دیگر مردم دغدغه ای بنام نا امنی نداشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خوشه های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: شکر خدا منطقه در بحث شیلات و کشاورزی از شرایط و ظرفیت های مطلوبی برخودار است.

حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: شیلات استان در صورت توجه می تواند در سطح کشور زبان زد شود.

وی اظهار کرد:صنعت گردشگری نیز از دیگر ظرفیت هایست که متاسفانه تاکنون در حد انتظار رشد نکرده است.

وی با تاکید بر احداث کارخانه خودرو سازی بیان کرد: ایجاد سومین مرکز خودرو سازی کشور در استان به زودی عملی می شود.

وی در بخشی دیکر از سخنان خود به فاز جدید هدف مندی یارانه ها در سال 94 اشاره کرد و افزود: متاسفانه در دولت گذشته قانون هدف مندی یارانه ها به خوبی اجرایی نشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه یارنه نقدی به افراد پولدار جامعه تعلق بگیرد امری اشتباه است.

حجت الاسلام ابوترابی اظهار کرد: با تقسیم مبلغ فوق در بخش های تولید و سایر موارد بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور بر طرف می شود.

وی اظهار داشت: حذف دهک های پر در آمد تا حدود زیادی مشکلات این بخش را بر طرف می کند.

وی همچنین به مذاکرات ایران با 1+5 اشاره کرد و افزود: مردم بدانند که تداوم مذاکرات نشان آن است که دنیا غرب از اقتدار ایران در زمینه پیشرفت هسته ای هراس دارد.

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: امروز ایران در عرصه فناوری هسته ای کاملا قانون مدار است و تمامی قدرت های بیگانه این موضوع را می دانند.


کارها

Information

بیان دیدگاه