حضور سنگین یگان های ویژه در کرگان و کلاهی

25 06 2015

karg 1با گذشت چهار ماه و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هنوز نیروهای یگان ویژه تهران، خراسان و کرمان در دو شهر بندری کرگان و کلاهی حضور سنگینی دارند.


حضور سنگین یگان های ویژه در کرگان و کلاهی
http://balochcampaign.com/index.php/news/balochestan-news/item/2697

به گزارش کمپین فعالین بلوچ این ماموران یگان ویژه از اسفند ماه سال 93 با یورش به بندر کرگان و کلاهی که جمعیت آن را بلوچ های اهل سنت تشکیل می دهند اقدام به بستن خور دریایی و کندن خندق دور تا دور این دو شهر و برپایی ده ها ایست و بازرسی در هر 50 متری نموده اند.

ماموران یگان ویژه به مردم محلی گفته اند که علت حضور آنها «مورد اضطراری» عنوان شده و دستور اعزام این اکیپ ها مستقیم از تهران صادر شده است و علت کندن خندق پیرامون این دو شهر و کارگزاری سیم خاردارهای بزرگ را با هدف ممانعت از ورود و خروج کالای قاچاق عنوان می کنند اما مردم محلی می پرسند چرا از کرگان تا بندر عباس و از شرق تا کنارک در هیچ شهر بندری دیگری برای جلوگیری از قاچاق کالا اقدامی اینچنینی صورت نگرفته است؟ و فقط در این دو شهر سنی نشین چنین برخوردی صورت می گیرد؟

گزارشها حاکی است که معتمدان محلی در دیدار با سردار زارعی معاون پارلمانی نیروی انتظامی با حضور سردار عاشوری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس علت اعزام این نیروها را گزارشهای بد از میناب مرکز شهرستان عنوان کرده اند. اما با وجود گذشت قریب به چهار ماه و برطرف شدن این نگرانی ها همچنان ایست بازرسی ها ی ماموران یگاه ویژه حضور پر رنگی دارد و اسباب مشکلات فراوانی از جمله افزایش بیکاری و مشکلات معیشتی را به دنبال داشته است.


کارها

Information

بیان دیدگاه