احزاب کرد اپوزیسیون حادثه مهاباد را محکوم کردند

22 09 2010

احزاب کرد اپوزیسیون حادثه مهاباد را محکوم کردند
درپی اقدامات تروریستی مهاباد احزاب کرد مخالف حکومت ایران در بیانیه های جداگانه ای ضمن محکومیت این واقعه گمانه زنی کرده اند که این عمل ممکن است توسط عوامل امنیتی حکومت به منظور انحراف افکار عمومی صورت گرفته باشد.
حزب دموکرات کردستان ایران، حزب کومله و حزب حیات آزاد کردستان ایران(پژاک) هریک با انتشار بیانیه ای این حوادث تروریستی که منجر به کشته شدن 11 نفر و زخمی شده ده ها نفر دیگر شده است را قویا محکوم کرده اند.
اطلاعیه دبیرخانه کومه له زحمتکشان کردستان در محکوم کردن انفجار مهاباد
بنا به گزارشات انتشار یافته صبح امروز ساعت ده و سی دقیقه انفجاری در شهر مهاباد موجب کشته و زخمی شدن ده ها تن گردیده است و آمار تلفات این انفجار رو به افزایش است. این انفجار در هنگام رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در نخستین روز هفته موسوم به دفاع مقدس و در میان مردم مدنی رویی داده و طی آن بیشترین تلفات از زنان و کودکان بوده است.
کومه له این انفجار و این کشتار بی شرمانه و این اقدام تروریستی کور را قویا محکوم می کند. جنبش آزادی خواهی کردستان با چنین اقدامات و توطئه هایی هرگز آلوده نخواهد شد. برخلاف تلاش سازمان یافته جمهوری اسلامی در نسب دادن این انفجار به نیروهای سیاسی کردستان، انگشت اتهامی واقعی باید رو به خود رژیم باشد. خبرگزارهای وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در یک اقدام هماهنگ و واکنش سریع با اعلام این که «برخی از منابع از دست داشتن عوامل گروهک های ضد انقلاب خبر می دهند» و یکی از عوامل رژیم در منطقه در تماس با خبرگزاری ها مدعی است که «عوامل ضد انقلاب با هدف انتقام گیری از مردم همیشه در صحنه مهاباد دست به این عمل ددمنشانه زدند» و هدف آنها «دلسرد کردن مردم مهاباد» بوده است. این رژیم همواره و طی ماه های گذشته و به ویژه پس از اعتصاب متحدانه و سراسری مردم کردستان در 23 اریبهشت گذشته در پی انتقام گیری از مردم و آلوده کردن فضای سیاسی و مبارزاتی کردستان است. طی این ماه ها جمهوری اسلامی که با اعدام و تهدید به اعدام و کشتار کاسبکاران در نوار مرزی و دستگیری های گسترده، نتوانسته بر فضای سیاسی کردستان غلبه کند در پی توطئه برامده و با چنین اقداماتی جبونانه ای می خواهد حاکمیت خود را در کردستان پاسداری کنند.

کومه له توده های مردم مبارز کردستان را فرامی خواند که همانند همیشه توطئه های رژیم را در ایجاد نفاق و دشمنی میان مردم و کسب فرصت برای خود را خنثی کنند و اجازه ندهند که این رژیم سیمای جنبش آزادی خواهی کردستان که به ویژه با مبارزات یکساله در ایران از اعتبار و وزن معتبرتری برخوردار گشته است، واژگونه نشان دهند. و از همه احزاب سیاسی کردستان و ایران می خواهد که با موضع گیری روشن مانع از هرگونه سواستفاده رژیم اسلامی گردند.

مستکحم تر باد اتحاد مبارزاتی خلق کرد
ننگ بر رژیم جمهوری اسلامی
کومه له زحمتکشان کردستان

پژاک: انفجار مهاباد را محکوم می‌کنیم
پس از انفجار صبح امروز مهاباد، کوردیناسیون حزب حیات آزاد کردستان، با صدور بیانیه‌ای این اقدام را بشدت محکوم کرد و گفت که‌ نیروهای این حزب، هیچگونه ‌ارتباطی با چنین اقدامات فتنه‌انگیزانه‌ای ندارند.
کوردیناسیون حزب حیات آزاد کردستان پژاک، در این بیانیه‌ با اشاره ‌به ‌انفجار امروز صبح مهاباد و همچنین کشتاری که ‌اخیرآ در جولمیرگ در شمال کردستان انجام گردید، به‌ خلق کرد هشدار داده ‌و می‌گوید که ‌این تهاجمات بی‌ارتباط با یکدیگر نبوده‌ و هدف از چنین اقداماتی را فتنه‌انگیزی و آماده‌سازی زمینه‌های جنگ دانست.
پژاک از ملت کرد خواست تا هوشیار بوده‌ و تدابیر لازم را جهت حفظ خود بیندیشند.
پژاک در این بیانیه ‌همچنین تاکید کرده‌ است، هرگونه ‌حمله‌ای را که ‌در آن شهروندان مورد هدف قرار گیرند، بشدت محکوم می‌کند.

اطلاعیه دبیرخانه حزب کومه له کردستان ایران در محکومیت انفجار در شهر مهاباد
در خبرهای روز چهارشنبه 31 شهریور ماه آمده است که ساعت 10 و 30 دقیقه صبح، هنگام برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی، انفجاری قوی در نزدیکی این مراسم و در میان مردم غیر نظامی و مدنی به وقوع پیوسته است. بنا به آمارهای ارائه شده توسط مسئولین دولتی، 11 زن و بچه در این انفجار کشته شده و بیش از 50 نفر بر اثر این انفجار زخمی شده اند. مسئولین دولتی مسئولیت انجام این انفجار و حرکت تروریستی را به گردن احزاب مخالف جمهوری اسلامی تحت نام «ضد انقلاب» انداخته اند.
حزب کومه له، انجام اقدام تروریستی بمبگذاری و انفجار آن در میان مردم مدنی توسط هر گروه و دسته ای که باشد را به شدت محکوم می نماید. بعید نیست که مسئول انجام این اقدام تروریستی، خود سران امنیتی رژیم در کردستان باشند. جنبش رهایی بخش کردستان و احزاب سیاسی آن در طول بیش از سی سال مبارزه ی آزادیخواهانه ی خود علیه رژیم جمهوری اسلامی، سنتاً با انجام عملیات انتحاری و بمبگذاری بیگانه بوده و اینگونه اقدامات را مذموم و محکوم نموده اند.
امنیتی کردن بیشتر فضای کردستان و تلاش برای تقبیح نمودن چهره احزاب سیاسی کورد، تلاشی است نافرجام و عوامفریبانه جهت تحریف افکار عمومی. لازم است که کلیه رسانه های مستقل و اپوزیسیون دمکرات و آزادیخواه، در راستای افشای این توطئه جمهوری اسلامی کوشا و فعال باشند.

اطلاعیه دبیرخانه کومه­له در محکومیت انفجار در شهر مهاباد

در خبرهای روز چهارشنبه 31 شهریور ماه آمده است که ساعت 10 و 30 دقیقه صبح، هنگام برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی، انفجاری قوی در نزدیکی این مراسم و در میان مردم غیر نظامی و مدنی به وقوع پیوسته است. بنا به آمارهای ارائه شده توسط مسئولین دولتی، 11 زن و بچه در این انفجار کشته شده و بیش از 50 نفر بر اثر این انفجار زخمی شده اند. مسئولین دولتی مسئولیت انجام این انفجار و حرکت تروریستی را به گردن احزاب مخالف جمهوری اسلامی تحت نام «ضد انقلاب» انداخته اند.
حزب کومه­له، انجام اقدام تروریستی بمبگذاری و انفجار آن در میان مردم مدنی توسط هر گروه و دسته­ای که باشد را به شدت محکوم می­نماید. بعید نیست که مسئول انجام این اقدام تروریستی، خود سران امنیتی رژیم در کردستان باشند. جنبش رهایی بخش کردستان و احزاب سیاسی آن در طول بیش از سی سال مبارزه­ی آزادیخواهانه­ی خود علیه رژیم جمهوری اسلامی، سنتاً با انجام عملیات انتحاری و بمبگذاری بیگانه بوده و اینگونه اقدامات را مذموم و محکوم نموده­اند.
امنیتی کردن بیشتر فضای کردستان و تلاش برای تقبیح نمودن چهره احزاب سیاسی کورد، تلاشی است نافرجام و عوامفریبانه جهت تحریف افکار عمومی. لازم است که کلیه رسانه­های مستقل و اپوزیسیون دمکرات و آزادیخواه، در راستای افشای این توطئه جمهوری اسلامی کوشا و فعال باشند.

حزب کومه­له کردستان ایران
31 شهریور 1389

اعلام سه روز عزای عمومی درمهاباد
ارومیه – خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان غربی بدنبال وقوع انفجار تروریستی در مهاباد در این شهرستان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
وحید جلال زاده در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مهر در ارومیه با بیان اینکه از فردا پنجشنبه سه روز در مهاباد عزای عمومی اعلام می شود، افزود: همچنین در راستای همدردی با مردم مهاباد یک روز نیز در شهرستان ارومیه عزای عمومی اعلام می شود.
وی با بیان اینکه ضد انقلاب قصد انتقام گیری از مردم همیشه در صحنه مهاباد را داشت، اظهار داشت: عناصر شکست خورده ضد انقلاب با انفجار بمب در بین مردم بی دفاع، قصد انتقام گیری از مردم همیشه در صحنه مهاباد را داشتند ولی بدانند این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.
وی در ادامه تعداد شهدای این حادثه را 11نفر اعلام کرد و گفت: 10تن از شهدای بمب گذاری مهاباد را زنان تشکیل می دهند.
به گفته جلال زاده در این حادثه بیش از 80 نفر از مردم مهاباد مجروح شدند.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:حضور پرشور مردم وفادار شهرستان مهاباد در صحنه های مختلف و وفاداری مردم این شهرستان باعث عصبانیت ضد انقلاب شده است.
براثر انفجار یک بمب در آیین رژه نیروهای مسلح در مهاباد 11نفر کشته شده و بیش از 80 نفر نیز زخمی شده اند.
11 نفر از کشته شدگان و تعداد زیادی از مجروحان این حادثه را زنان تشکیل می دهند.


کارها

Information

یک پاسخ

23 09 2010
احزاب کرد اپوزیسیون حادثه مهاباد را محکوم کردند « سایت خبری راه کارگر

[…] احزاب کرد اپوزیسیون حادثه مهاباد را محکوم کردند سپتامبر 23, 2010 — جنبش خرداد احزاب کرد اپوزیسیون حادثه مهاباد را محکوم کردنددرپی اقدامات تروریستی مهاباد احزاب کرد مخالف حکومت ایران در بیانیه های جداگانه ای ضمن محکومیت این واقعه گمانه زنی کرده اند که این عمل ممکن است توسط عوامل امنیتی حکومت به منظور انحراف افکار عمومی صورت گرفته باشد….. ادامه‌ی این ورودی را بخوانید » […]

بیان دیدگاه